Bekend met de afkorting AIDA? Die staat voor Aandacht, Interesse, Desire (verlangen), Actie. Het is een eenvoudige model dat intuïtief duidelijk maakt dat mensen een bepaald proces moeten doorlopen voordat ze bij jou klant worden.
A:Je doel is dat mensen klant wordt (tot Actie overgaan).
D: Dan moet je eerst een verlangen bij ze opwekken (Desire).
I: Hoe je dat verlangen opwekt? Door mensen te interesseren (Interesse).
A: Want voordat je iemand kunt vertellen over je prachtige product of dienst moet je eerst zijn Aandacht trekken.
Ik vind dat je nog een stap verder moet gaan: Als jij geen AAN-dacht krijgt, schakelen mensen UIT. We zijn zo gewend om te filteren in deze tijd van internet en smartphone, dat het niet meevalt om iemands aandacht te krijgen. Tijdens TV-reclames gaan we massaal naar het toilet, advertenties clicken we direct weg en folders gaan rechtstreeks de papierbak in.
Hier alvast wat "pillen" die jou AAN kunnen zetten, zodat je weer nadenkt over jouw bedrijf. Hoe meer jij hier op focust, hoe makkelijker wij kunnen samenwerken!
2 redenen om te sleutelen aan je bedrijf:
Deze 2 kleine boekjes veranderen de manier waarop je denkt over je bedrijf en jezelf. Ik leg de ideeën graag aan je uit, want als we het hierover niet eens zijn, kan ik niets voor je betekenen.
Jay Conrad Levinson
Direct Marketing
De diepte in? Dan zijn deze 2 basisboeken een goede start:
Sales en Marketing
Nieuwsbrieven als marketingtool
Schrijven en 'teksten vormgeven'