De juiste bouwstenen kiezen

De diagnose is gesteld, het probleem is boven tafel. Tijd voor de juiste behandeling!

De bouwstenen voor een bedrijf zijn gelukkig altijd dezelfde. De vraag is: Op welke onderdelen moet jij aan de slag? Er bestaat geen standaard aanpak, want elke patiënt is anders. Even een nieuwe knie erin terwijl je zwaar obese bent gaat niet helpen. En als je een dwarsleasie hebt ook niet. Daarom gaan we samen kijken naar de bouwstenen die je nodig hebt. Je kunt een fantastisch lichaam hebben, maar als je nooit naar buiten gaat (je klanten opzoekt) krijg je vitamine D-gebrek.

Misschien ben je een zware roker. Dat tast onherroepelijk je longen aan. Dat merk je pas als je kortademig wordt. Zuurstof is een belangrijke bouwsteen. Zijn de longen van je bedrijf langzaamaan dichtgeslibd zodat je moeilijk ademhaalt? Wie gaat er in je bedrijf weer ademhalen en pikt op wat er buiten je bedrijf gebeurd? Wie is de juiste persoon die je doelgroep nog begrijpt? En ziet je winkel er nog steeds fris uit? Of is er 40 jaar weinig onderhoud gepleegd en komen mensen daarom niet meer? Simpelweg omdat het oubollig is, of er vervallen uitziet.

Is je skelet nog sterk? Slik je genoeg calcium of kraken al je gewrichten en heb je moeite je concurrenten bij te houden? Is het tijd voor een vitaminepil of een uur (sport-) school in de week? Is je website nog actueel? Is je personeel nog bij de tijd?

Word je ouder en onverstaanbaar? Praat je alleen nog in je eigen vakjargon? Misschien tijd om naar de logopedist te gaan. Zodat je weer leert om de juiste snaar te raken bij potentiële klanten. Zodat je weer helder verstaanbaar bent en duidelijk te begrijpen.

Kortom: We gaan kijken wat je nodig hebt om weer fit te worden. Dat zal niet vanzelf gaan. Soms is het een kwestie van een pilletje slikken, soms is het een kwestie van elke week naar de sportschool gaan.

Fluitje van een cent

Bouwstenen vormen een systeem

Bouwstenen kun je stapelen. Maar bestaat die muur uit allemaal gaten? Dan stort die onherroepelijk in als je blijft bouwen. Je wilt een multi-vitamine die is afgestemd op jouw bedrijf.

We gaan een muur bouwen die tegen een stootje kan. Gaten worden opgevuld, voegen worden dichtgemaakt. En soms moet je eerst een aantal stenen wegbreken, voordat je de muur kunt opmetselen. Zoals je weet is de fundering van elk gebouw het belangrijkst.

Concreet betekent dit dat ik je niet help met één ding. Ik zal je advies geven dat breder gaat dan alleen ‘je website’. Of ‘je moet op Facebook gaan’. Logisch dat een digitaal reclamebureau je dat adviseert. Maar Facebook is nutteloos als je doelgroep het niet gebruikt. En je website vernieuwen kan altijd. De vraag is eerst: Wat is het DOEL van je site. En dat haakt in op andere onderdelen van je bedrijf. Want via die website een brochure aanvragen die niet verzonden wordt... Of bellen naar het contactnummer en er wordt niet opgenomen... Dan hoef je de website niet te maken.

Graag help ik je hierbij. Maar je mag het ook zelf doen: Haal daarvoor een ‘recept’.