Maak uw marketing beter!

...smart marketing is smart cashing...

Jan Kosters

Welkom!

Ik ben Jan, marketingdokter:

  1. Ik luister naar je klacht
  2. Stel het probleem vast
  3. Maak een behandelplan
  4. Zorg voor meetbaar resultaat!

Volgens mij is marketing een systeem dat:

  • direct, betrouwbaar en betaalbaar
  • zorgt voor nieuwe, herhalende en (maandelijks) vaste klanten.

Via meerdere kanalen zorgt dit systeem voor:

  1. verschillende inkomensstromen
  2. en voor kwantitatief én kwalitatief voldoende klanten.

Is dit wat je zoekt?

Je koppelt verschillende elementen aan elkaar die samen één geheel vormen. Dus niet een losse advertentie of alleen een website. Je koppelt alles wat je doet aan elkaar. Een systeem kun je verbeteren en automatiseren. Zo'n systeem:

  1. Geeft Direct resultaat: Je hoeft niet een jaar te bloggen en hopen dat er iets gebeurt. Jij zorgt zelf dat mensen actie gaan ondernemen. Daarvoor bedenken we verschillende stappen die samen een systeem vormen dat direct resultaat geeft.

  2. Is betrouwbaar: Je weet na een tijdje precies hoeveel elke geïnvesteerde euro oplevert. Geen giswerk, maar harde cijfers. Daar kun je op sturen.

  3. Is betaalbaar: MKB-bedrijven moeten winst maken om te overleven. Zij hebben geen miljoenen aan extra geld om jarenlang verlies te kunnen draaien. Elke euro die geïnvesteerd wordt moet iets opleveren. Door op resultaten te sturen weet je wat wél werkt en op welke manieren je jouw doelgroep kunt bereiken.

  4. Zorgt voor verschillende typen klanten: Je wilt je marketing zo differentiëren dat je nieuwe klanten binnenhaalt, maar je wilt ook bestaande klanten vasthouden. Die worden vaak vergeten. Wat helemaal vergeten wordt is denken in abonnementen. Netflix, Spotify, noem maar op: Allemaal hebben ze een maandelijkse vaste cashflow.

  5. Gebruikt meerdere kanalen: Wie alleen via Google Adwords klanten werft kan bij elke update met lege handen staan (de Google Slap). Omdat je richt op resultaat sluit je geen enkele mogelijkheid uit en onderzoek je of specifieke groepen klanten het beste te benaderen zijn d.m.v. (een combinatie) van flyers, website, Adwords, Facebook en andere sociale media, nieuwsbrieven, cadeautjes, cd’s, mp3’s, podcasts, e-books, advertenties in kranten, billboards, lokale radio, etc., etc., etc.

    Er is ontzettend veel mogelijk en jouw bedrijf moet zoeken naar de juiste mix per doelgroep. Zo benader je gepensioneerden die overwinteren in Spanje heel anders en via andere kanalen dan pubers die je een game wilt verkopen.

  6. Voedt meerdere inkomensstromen: Natuurlijk wil je winst maken. Maar wat is de waarde van een klant op de lange termijn? Wat is de waarde van een klant die maandelijks betaalt en gemiddeld 24 maand lid blijft? Wat is de waarde van een klant die gratis een game download maar daarvoor gesponsorde content krijgt? Kun je de aanschaffrequentie verhogen zodat mensen meer en vaker bij jou kopen? Een werkend systeem met "gegarandeerd" resultaat is geld waard, ook als je je bedrijf wilt verkopen.

  7. Zorgt voor het bereiken van je doelen: Hoeveel nieuwe klanten per maand heb je nodig? Wat moet de gemiddelde winstmarge zijn per klantgroep bij een bepaalde actie? Hoe selecteer je de mensen die het geld hebben om je product te kopen? Hoe zorg je dat potentieel beroerde klanten helemaal geen contact met je opnemen? Hoe zorg je ervoor dat je klanten eerder bereid zijn iets bij jou te kopen (i.p.v. bij een concurrent)?

    Iedereen kan omzet draaien, clicks krijgen en views regelen. Maar het gaat om klanten die daadwerkelijk iets kopen, daarvoor betalen en niet teveel zeuren. Zodat jij een winstmarge houdt: Hoe groot moet die zijn?

Aan de slag?

Neem contact op door 06 - 50 593 805 te bellen of mail naar info@marketingoperatie.nl