Als je een kleine wond hebt plak je een pleister. Daardoor geneest de wond niet, maar stop je het bloeden. Pleisters zijn manieren om direct problemen te verhelpen. Soms heb je aan een of twee pleisters voldoende. Op termijn kun je zelf het probleem bij de wortel aanpakken.
Soms is een pleister het vinden van een fout die je over het hoofd hebt gezien. Zoals typefouten in telefoonnummers, postadressen, URL's en e-mailadressen. Dit komt veel vaker voor dan je denkt en zo'n fout kan makkelijk een half jaar over het hoofd gezien worden!
Soms is een pleister het introduceren van actie die iemand moet ondernemen. Dat betekent ook dat er gaten zitten in het verkoopproces, dus is het zaak dit snel onder de loep te nemen! Als er 1 gat in het proces zit, zitten er meestal nog veel meer verstopt...
Soms is een pleister het begin van bewustwording. Het herschrijven van teksten vraagt om een andere kijk op je klant en hoe jij die klant aanspreekt. Het vraagt om de overstap van 'features' (producteigenschappen) naar 'benefits' (productvoordelen). Over het algemeen is het NIET de fout van de klant. Eigenlijk is het ALTIJD jouw fout. En jouw verantwoordelijkheid om niet saai te zijn. Om duidelijk te communiceren waarom ze bij JOUW moeten zijn.